lördag 19 december 2009

Ingen gran i år ;(

Jag är leds på våra ekonomiska problem. Varje månad är det samma visa. Mats får sin lön på ca 24 000 och när räkningarna är betalda så finns ca 4-5000 kvar. Resten av månaden hänger alltså på hurvida jag får jobba eller inte. Normalt jobbar jag ca 2-4 dar i veckan. det är alltså minst 2400 i veckan och ibland får jag tom jobba 5 dar i veckan vilket är 6000. Det värsta är dock att dom pengarna inte heller räcker till. Nu när det är jul är det dessutom ännu värre eftersom det är fer utgifter. Vi kan inte ens köpa en gran för ungarnas skull för mats kommer inte ha nå pengar kvar efter lönen så vi måste ta mina pengar så vi kommer hem från dalarna. Alltså går det inte att använda dom pengar jag har till att köpa julgran... Utan gran ingen jul. Ingen jul..... Ja. fuck the rest i så fall!

It sucks. Big time

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar